مدیر خوبی بودن برای همه دشوار است.
مدیران بیش از آنی که می پنداریم در عملکرد تیمها و افراد موثرند. بر اساس تحقیقات گالوپ 70 درصد از انگیزه یک کارمند، متاثر از مدیر او است و بیش از نیمی از کارکنانی که تصمیم به ترک سازمان میگیرند مدیرانشان را ترک میکنند نه سازمانهایشان را.
اما در عین حال مدیر خوبی بودن برای همه دشوار است. اکثر مدیران علی رغم دارا بودن مهارتهای فنی و تخصصی در کار خود، نحوه کار و تعامل با انسانها را نمیدانند، در حوزه مهارتهای انسانی آموزش ندیدهاند و بسیاری از همان روشی که خود بر اساس آن مدیریت شدهاند استفاده میکنند، عدهای دیگر هم از آزمون و خطا استفاده میکنند.
ممکن است یک مدیر تواناییهای فنی بسیار خوبی در حوزه شغلی خود داشته باشد، اما اگر مثلا نتواند یک تیم کارآمد را تشکیل دهد، وظایف را واگذار نماید، با افراد تیم ارتباط برقرار کند، عملکرد ضعیف اعضای تیم را با ارائه بازخوردهای اثربخش بهبود دهد، به رشد اعضای تیم کمک دهد، قدردانی کند و …در کار خود موفق نخواهد بود و این همان مفهوم مهارتهای نرم است.
مهارتهای نرم (soft skills)چیست؟
ویژگیها و رفتارهای فردی هستند که شما به عنوان مدیر، در موقعیتهای مختلف و در هنگام کار با کارکنان از خود نشان میدهید.
به باور ما مهارتهای نرم از جنس شنیدن، همدلی کردن، بازخورد دادن، قدردانی، ایجاد انگیزه، تیم سازی، تفویض اختیار تفاوت بین مدیران معمولی و مدیران ایدهآل و رمز تبدیل شدن به یک مدیر عالیست.
دورههای آموزشی غیرحضوری مهارتهای نرم با هدف توسعه مهارتهای مدیران و در قالب 5 ماژول طراحی شده است.
شما میتوانید بسته به نیاز، کل دورهها و یا برخی از آنها را تهیه فرمایید. برای اطلاع بیشتر از محتوای هر دوره و یا ثبت نام روی عنوان آن کلیک نمایید.