دورههای آموزشی سازمانی
سازمانها سالانه با امید به داشتن کارکنانی اثربخشتر و سازمانپذیرتر، هزینههای بسیاری را صرف آموزش کارکنان میکنند و کارکنان هم با امید به توسعه در این دورهها شرکت میکنند.
اما نتایج چندان امیدوار کننده نیست و احساس میکنیم در نهایت تغییری در رفتار کارکنان ایجاد نشده است. چرا؟
در اغلب دورههای آموزشی سازمانی مفاهیم زیادی به فراگیران منتقل میشود که اتفاقا بسیاری از آنها مفید و از نظر شرکتکنندگان هم مهم است.
اما بعد از پایان آموزشهای سازمانی تنها، مفاهیمی از آموزش در ذهنشان است و نمیدانند چگونه آن را به کار بگیرند. به عبارت ساده از دورههایی که انتظار باشیم طی آن تغییر در رفتار اتفاق بیفتد خبری نیست، علت آن هم واضح است، تحقیقات نشان میدهد بیش از 70 درصد آن چیزی که باید یاد بگیریم، در حین بکارگیری آن اتفاق میافتد، در حالی که این شانس برای دورههای آموزشی سنتی حدود 10 درصد است.
در دورههای آموزشی آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی خبری از سخنرانیهای طولانی و بحثهای خسته کننده و آموزشهای یکجانبه نیست، کل فرآیند آموزشها به گونهای کاملا عملیاتی و کاربردی و مبتنی بر فراهم آوردن فضایی جهت تجربه کردن شرکت کنندگان طراحی میشود به گونهای که مهارتهای آنها را در عمل توسعه دهد.
معرفی دورههای آموزشی سازمانی آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی
دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی(برای تیم مدیریت منابع انسانی سازمان)
مدت دوره: 20 تا 40 ساعت
مخاطبان: تیم مدیریت منابع انسانی سازمان
معرفی دوره
در دوره مدیریت منابع انسانی با کمک آموزشهای کاربردی به تیم منابع انسانی سازمان شما مهارتهای عملی را یاد میدهیم که آنهارا برای ایفای نقش متخصص منابع انسانی در سازمانها آماده میکند.
سرفصلها
- طراحی و پیاده سازی تجزیه و تحلیل شغل
- طراحی و پیاده سازی مدل شایستگی
- طراحی و پیاده سازی فرایند جذب و استخدام
- طراحی و پیاده سازی فرایند برند کارفرمایی
- طراحی و پیاده سازی فرایند جامعهپذیری کارکنان
- طراحی و پیاده سازی فرایند آموزش کارکنان
- طراحی و پیاده سازی فرایند مدیریت عملکرد کارکنان
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی مصاحبهگری حرفهای
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران سازمان در تمامی سطوح
شناخت افراد کار بسیار دشواری است. عملکرد بسیاری از کارکنان ما با چهره فوق ستارهای که در مصاحبه ابتدایی به نمایش میگذارند انطباق ندارد، بسیاری از مدیران از ترس اشتباه کردن برخی از موقعیتهای شغلی را برای مدت طولانی بلاتصدی باقی میگذارند.
اگر به تواناییهای خود در این حوزه اطمینان کامل ندارید نگران نباشید، این مهارت قابل یادگیریست. یادگیری مهارت مصاحبهگری حرفهای، باعث استخدام افراد شایستهتر میشود و اعتماد به نفس شما را هم به عنوان مصاحبهگر افزایش میدهد.
سرفصلها
- ساختار یک جلسه مصاحبه اثربخش
- انواع تکنیکها و سوالات در مصاحبه
- نحوه ارزیابی مهارتهای نرم و سخت را طی فرایند مصاحبه
- خطاهای مصاحبه
- رویکردهای نوین مصاحبهگری
- ویژگیها، مهارتها و نقش مورد انتظار از مصاحبهگران
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی
مدت دوره: 16 تا24 ساعت
مخاطبان: مدیران غیرمنابع انسانی سازمان در همه سطوح(ارشد، میانی، عملیاتی)
معرفی دوره
بسیاری از مدیران دارای توهمی هستند که مدیریت انسانها امری ساده است، متاسفانه مدیران بسیار کمی در حوزه مدیریت منابع انسانی تعلیم دیدهاند و بسیاری از همان روشی که خود بر اساس آن مدیریت شدهاند استفاده میکنند، عدهای دیگر هم از آزمون و خطا استفاده میکنند
این دوره به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی طراحی شده است به گونهای که مدیران غیرمنابع انسانی با طی این دوره قادر باشند مهارتهای مدیریت منابع انسانی خود را توسعه داده و در عمل پیاده نمایند.
سرفصلها
- ایجاد اعتماد
- مصاحبه و ارزیابی و انتخاب کارکنان
- جامعهپذیری کارکنان جدید
- شفافسازی انتظارات عملکردی
- قدردانی و بازخورد
- تفویض اختیار
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی مهارت بازخورد
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران در همه سطوح(ارشد، میانی، عملیاتی)
معرفی دوره
بازخورد یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریتیست.
در عین حال با نام بازخورد آسیبهای فراوانی ایجاد میشود اگر بازخورد به عنوان یک رویکرد تنبیهی، دستکاری شده و تحقیرآمیز بکار برده شود تعامل، رشد و اقدام به جای این که افزایش پیدا کند، کاهش مییابد.
در دوره آموزشی مهارت بازخورد به صورت کاملا عملیاتی و مبتنی بر مثالهای کاربردی میآموزیم چطور در جایگاه یک مدیر در یک فضای امن و مبتنی بر رشد، قدرتمندانه بازخورد دهیم؟
سرفصلها
- چرا بازخورد؟
- چرا بازخوردها اثربخش نیستند؟
- مدلها و تکنیکهای ارائه بازخورد اثربخش
- شناخت پنجره جوهری و ارتباط آن با بازخورد
- واکنش افراد نسبت به بازخورد
- معجزه قدردانی و تکنیکهای آن
- چطور بازخورد بگیریم؟
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی مربیگری برای مدیران
مدت دوره: 15 ساعت
مخاطبان: مدیران در همه سطوح(ارشد، میانی، عملیاتی)
معرفی دوره
مدیر در نقش مربی نقش جدیدی است که به مدیران کمک میکند با کمک یک گفتگوی آگاهانه و رو به جلو افراد را برای زیستن در بهترین حالت خود توانمند کنند.
در این دوره آموزشی یاد میگیریم چطور در جایگاه یک مربی ایفای نقش کنیم؟
سرفصلها
- ساخت فضای اعتماد
- کنکاش در سطح عمیقتر با کنجکاوی و سوال پرسیدن
- عمیقتر گوش دادن
- واگذاری مسئولیت به کارکنان
- هدفگذاری عملکرد و تشویق به رشد و یادگیری
- ارائهی بازخورد سازنده
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی تیمسازی و کار تیمی
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران و کارکنان در همه سطوح سازمان
معرفی دوره
در تیمهایی با عملکرد بالا، افراد یکسان و شبیه به هم نیستند بلکه آنها سهم بینظیری را که افراد در یک تیم ایجاد میکنند، میدانند و برای آن ارزش قائل هستند.
در این دوره آموزشی این فرصت را پیدا میکنید تا یک تیم کارآمد را بهتر بشناسید، ابزارهایی برای ساخت یک تیم اثربخش را یاد بگیرید، به وظایف خود در داخل تیم فکر کنید، راههایی را برای مشارکت بهتر در تیم پیدا کرده و کمک کنید تا تیم به اهدافش برسد.
سرفصلها
- شناخت ترجیحات خود و دیگران در کار تیمی
- نحوه ساخت یک تیم اثربخش
- دلایل کارآمدی و ناکارآمدی تیمها عمل میکنند.
- دلایل ایجاد تعارض در تیم و نحوه مدیریت آنها
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی مهارتهای ارتباطی
مدت دوره: 8 تا 16 ساعت
مخاطبان: مدیران و کارکنان در همه سطوح سازمان
معرفی دوره
در این کارگاه هدف ما این است که در فضایی واقعی با استفاده از ابزارها و مدلهایی که از تجارب موفق در اختیار ما قرار گرفته است، ابتدا اهمیت ارتباطات اثربخش در سازمان را درک کرده و سپس راهکارهای عملیاتی را تمرین کنیم تا بتوانیم به عنوان یک فرد با دوری از مجادله و تعارض، روابط بهتر و عمیقتری با دیگران ایجاد کنیم.
سرفصلها
- اهمیت فرایند ارتباطات
- مهارت شنیدن موثر
- پرسیدن سوالات شفاف و هدفمند
- تمرین همدلی
- تمرین گفتگو و مذاکره با شناخت بیشتر از خود و دیگران
- تمرینهای عملی مبتنی بر فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
دوره آموزشی حل مساله و تصمیمگیری
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران و کارکنان در همه سطوح سازمان
معرفی دوره
کشف و حل مسألهها، یکی از وظایف کليدی افرادی است که در موقعیت سرپرستی و مدیریتی نقش ایفا میکنند. همچنین با هر تخصصی وقتی در موقعیت سرپرستی و مدیریتی قرار میگیرید، یعنی در موقعیت تصمیمسازی و تصميمگیری هستید.
در این دوره آموزشی، ضمن آشنایی با چند ابزار مدیریتی در جستوجوی یادگیری نحوه حل مساله و تصمیمگیری کارآمد هستیم.
سرفصلها
- مدل ذهنی ما در کشف مسألهها
- تفکر Multi Screen در تحلیل موقعیت مسأله
- تفکیک نوع مسألهها
- فرآیند حل مسأله
- بازتعریف مفهوم یادگیری
- آشنایی بیشتر با ذهن و مغز ما در فرآیند تصمیمگیری
- تحلیل اولویت استراتژیک و ضرورت زمانی در تصمیمها
- تمرینات عملی مبتنی بر ایفای نقش، بازی و فیلمهای آموزشی
دوره آموزشی مدیریت تعارض
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران و کارکنان در همه سطوح سازمان
معرفی دوره
عملکرد خوب زمانی در یک تیم به یک عملکرد عالی تبدیل میشود که افراد محیط تیم را برای طرح چالشهای جدی امن ببینند.
بدون تردید تفاوت منحصر به فرد ما آدمها با یکدیگر، موجب میشود که در هر فعالیت جمعی به صورت بالقوه با تعارضهایی روبهرو شویم.
در این دوره آموزشی، با مرور نکاتی از دانش رفتار سازمانی در موضوع مدیریت تعارضها سعی میکنیم که در سه موضوع صفحه زیر مهارت پیدا کنیم.
سرفصلها
- امنیت روانشناختی و غلبه بر ترس رویارویی با تعارضها
- نکات گفتوشنود در موضوعات حساس
- تسهیلگری برای مدیریت تعارضها
- تمرینات عملی مبتنی بر ایفای نقش، بازی و فیلمهای آموزشی
دوره آموزشی مهارت تفویض اختیار
مدت دوره: 8 ساعت
مخاطبان: مدیران در همه سطوح سازمان
معرفی دوره
تفویض اختیار یکی از کلیدیترین مهارتهای نرمیست که مدیران عالی را از مدیران متوسط جدا میکند. در این دوره آموزشی فرصت پیدا میکنید ابزار تفویض اختیار را به جعبه ابزار مدیریتی خود اضافه کنید، یاد میگیرید چطور به کارکنان خود اعتماد کنید، به آنها مسئولیتهای بیشتری واگذار کنید و آنها را توانمند سازید، تا به نتایج مطلوب برسید.
سرفصلها
- مفهوم و اهمیت تفویض اختیار؟
- چرا تفویض نمیکنیم؟
- گام به گام مراحل یک تفویض اختیار اثربخش(در قالب یک مثال عملی) چیست؟
- میمون روی شانه کیست؟
- توانمندسازی و تفویض اختیار
- تمرینهای عملی مبتنی بر بازی، فیلمهای آموزشی، مطالعات موردی و سناریوهای ایفای نقش
*آموزشهای آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی بنا به درخواست سازمانها برگزار میشود.
برای یک گپ و گفت دوستانه درخصوص توسعه مدیران و کارکنان در سازمانتان و یا درخواست برگزاری دوره با ما در ارتباط باشید.