بهترین راه برای ساختن سازمانی که برازنده آینده باشد، ساختن سازمانی است که برازنده انسان باشد.

(گری همل)

10 آمار تکان دهنده درباره تعلق کارکنان

نویسنده: سونیا جلالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

تعلق ارتباط ذهنی و احساسی ارتقا یافته است که کارکنان نسبت به شغل، سازمان، مدیر یا همکار خود دارند. تعلق بر فرد به شکلی اثر می‌گذارد که برای انجام کار، داوطلبانه تلاش کند، با کارش عجین شود و انگیزه بالایی داشته باشد، چنین کارکنانی اشتیاق شدیدی نسبت به کارشان دارند، تعهد و خلاقیت ایجاد می‌کنند، و احساس می‌کنند مشارکتشان به پیشرفت سازمان کمک می‌کند.


در یک عبارت زیبا کارکنانی با تعلق کامل، همواره ذهن، دست، قلب و روح خود را در سازمان سرمایه‌گذاری می‌کنند. من این تعریف را خیلی دوست دارم چون مفاهیمی نظیر "انرژی"، "شور" و "تعهد" را نشان می‌دهد و بیانگر یک نیروی انگیزشی قدرتمند است که منجر به دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای سازمان می‌شود.

مفهوم اشتیاق کارکنان طی دهه اخیر به یکی از مهمترین موضوعات مدیریت تبدیل شده است، به طوری که برخی پژوهشگران آن را داغ ترین موضوع مدیریت نامیده اند. پژوهش های گالوپ و مکنزی حکایت از آن دارند که شرکت هایی با پرسنل مشتاق و همراه، مشارکتی دو برابری در تولید ثروت جهان دارند.

اما متاسفانه آمار وضعیت نامطلوب این نگرش مهم رفتار سازمانی را نشان می دهد، در اینفوگرافیک زیر 10 آمار تکان دهنده در خصوص تعلق کارکنان را مشاهده می فرمایید.

 

تعلق سازمانی
ما به عنوان متولیان منابع انسانی برای بهبود این نگرش مهم کارکنانمان چه کرده ایم؟  سپاسگزار میشم در بخش نظرات تجربیاتتان در خصوص تعلق کارکنان را با من و بقیه همراهان به اشتراک بگذارید.                                                                                                       
منابع:
www.dailyinfographic.com
تجربیات شخصی نویسنده در حرفه مشاوره مدیریت منابع انسانی

برچسب ها: تعلق کارکنان


سیدحسین سیدآقایی Gravatar   05.02.1399 08:28
واقعیت اینه که سازمان ها و کسب و کار ها بزرگترین ضررهاشون به خاطر از دست دادن قرار داد های بزرگ یا اتفاقات و حوادث و اقتصاد نیست. بلکه به خاطر از دست دادن افراد توانمندشونه. بخاطر ساز و کاری که توی خیلی از شرکت ها وجود داره و بصورت کاملا اتوماتیک باعث میشه افراد توانمند و ایجاد کننده ی اتفاقات و کنش ها از سازمان برن.مهمترین بخش رفتن افراد اینه که ضررش و اثر این رفتن بسیار بسیار طولانی تر از بسته نشدن صرفا یک قرارداد یا حوادثی ازین قبیله. وقتی قرار دادی بسته نمیشه که میتونست بسته بشه،1قرار داد از بین رفته ولی وقتی یک مذاکره کننده ی حرفه ای از سازمان میره احتمالا ده ها قرارداد در آینده از بین میره. این اتفاق رو بسیار زیاد دیدم در کسبوکارها وشرکتها، که صاحب اون کسب و کار به علت کمبود خردوآگاهی از رفتار خودشون یا مدیرانشون و تاثیر این رفتارهای بظاهر بی اهمیت (یاحتی درحالت بدتر درظاهر اثربخش) برکارکنان وتیم،باعث رفتن افراد توانمند و موندن افراد تو سری خور میشه. و سازمان و تیم تبدیل به تیمی میشه که همه صرفا بخاطر اینکه هیچ گزینه دیگه ای (فکر میکنن) ندارن میمون و نتیجه ی همچین تیمی هم معلومه!
 
مهرداد Gravatar   26.05.1398 09:25
سلام
ممنون از وب سایت خوبتون.
اگر یک حالت تعاملی بیشتر بین کسانی که ومقالات رو مطالعه می کنند وجود داشته باشه خیلی بهتره.
اینی که دغدغه های کارفرمایان و مدیران منابع انسانی و همینطور کسانی که به عنوان کارمند یا کارجو هستند عنوان بشه.
 
  • Smileys
  • :confused:
  • :cool:
  • :cry:
  • :laugh:
  • :lol:
  • :normal:
  • :blush:
  • :rolleyes:
  • :sad:
  • :shocked:
  • :sick:
  • :sleeping:
  • :smile:
  • :surprised:
  • :tongue:
  • :unsure:
  • :whistle:
  • :wink:
 
  • 1000 تعداد کاراکتر باقی مانده
   
 

Employees are not human resources nor human capital

They are human

هیچ سازمانی نمی تواند کاری بیش از توانایی کارکنانش انجام دهد.


(پیتر دراکر)

Joomla Theme