بهترین راه برای ساختن سازمانی که برازنده آینده باشد، ساختن سازمانی است که برازنده انسان باشد.

(گری همل)

اندازه گیری تعلق و اشتیاق سازمانی

تعلق سازمانی

حس تعلق سازمانی، حسی است که فرد خود را جزء سازمان و منافع خود را منافع سازمان می‌داند و از هیچ کوششی برای توسعه دریغ نمی‌نماید.اشتیاق یا تعلق سازمانی یعنی چقدر کارکنان ما در سازمان حاضرند تلاش داوطلبانه انجام دهند؟ بدین معنی که اگر حق انتخاب داشته باشند آیا به طریقی عمل می­کنند که منافع سازمان افزایش یابد؟ چنین کارکنانی که گوهر کمیاب سازمان­ها هستند عاشق کارشان هستند، تحرک و خلاقیت ایجاد می کنند و احساس می­کنند مشارکتشان، به پیشرفت سازمان کمک می­کند.

بنابراین شناخت وضعیت تعلق کارکنان و بهبود آن بسیار برای مدیران تعیین کننده است. چون نیاز امروز سازمان‌ها کارکنانی مشتاق است است، کارکنانی  که سازمان خود را دوست دارند و جهت تحقق اهداف آن تلاش می‌کنند.

 

ما چگونه به سازمان ها کمک می کنیم؟

به ‌منظور پی بردن به مبزان تعلق کارکنان؛ سازمان‌ها نیاز به تحقیقی دارند که تحلیل جامعی از وضعیت موجود کارکنان را  ارائه نماید، تا بتوانند با انجام اقدامات موثر و تعریف برنامه‌های بهبود، تعلق کارکنان و در نتیجه آن عملکرد سازمان را بهبود بخشند.

در مدل اندازه­ گیری تعلق و اشتیاق سازمانی آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی علاوه بر رویکردهای کمی، استفاده از تحلیل کیفی نیز مد نظر قرار می­گیرد تا علل اصلی اشتیاق یا عدم اشتیاق کارکنان به گوش مدیران سازمان رسانده شود. و مدیران تلاش خود را بر نقاطی برای تغییر متمرکز نمایند که تعلق سازمانی را افزایش می­دهد.

 

 

 

مراحل اجرایی کار

 

برچسب ها: تعلق کارکنان


  • Smileys
  • :confused:
  • :cool:
  • :cry:
  • :laugh:
  • :lol:
  • :normal:
  • :blush:
  • :rolleyes:
  • :sad:
  • :shocked:
  • :sick:
  • :sleeping:
  • :smile:
  • :surprised:
  • :tongue:
  • :unsure:
  • :whistle:
  • :wink:
 
  • 1000 تعداد کاراکتر باقی مانده
   
 

Employees are not human resources nor human capital

They are human

هیچ سازمانی نمی تواند کاری بیش از توانایی کارکنانش انجام دهد.


(پیتر دراکر)

Joomla Theme