خدمات مشاوره مدیریت منابع انسانی آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی

 

مشاوره منابع انسانی چیست؟

مشاوره مدیریت منابع انسانی فرایندی تخصصی‌ست که به سازمان‌ها کمک می‌کند چالش‌ و مشکلات مرتبط با مدیریت منابع انسانی را شناسایی و حل کنند، فرصت‌های جدید در حوزه مدیریت منابع انسانی را در سازمان شناسایی و از آن بهره برداری کنند و تغییرات لازم در حوزه مدیریت منابع انسانی را به منظور بهبود شرایط کسب و کار ایجاد کنند.

 

مشاوره منابع انسانی کیست؟

مشاور مدیریت منابع انسانی فردی‌ست که به صورت حرفه‌ای به توصیه کردن و ارائه راهکارها و تکنیک‌هایی برای بهبود شرایط سازمان می‌پردازد و پروژه‌های بهبود در حوزه مدیریت منابع انسانی در سازمان را طراحی و اجرایی می‌کند.

 

خدمات مشاوره منابع انسانی آکادمی منابع انسانی

ما در آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی با بهره گیری از تیم تخصصی و با کارگیری راه‌حل‌های آزموده شده مشاوره مدیریت در ایران، به شما کمک می‌کنیم، چالش‌های مدیریت منابع انسانی سازمانتان را شناخته و رفع کنید و همچنین وضعیت مدیریت منابع انسانی سازمان خود را در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان بهبود دهید.

این خدمات در حوزه‌های مختلف مدیریت منابع انسانی نظیر شناخت وضع موجود مدیریت منابع انسانی، راه اندازی واحد مدیریت منابع انسانی، ارزیابی و استخدام، آموزش کارکنان، برنامه‌های توسعه مدیران، مدیریت و ارزیابی عملکرد، طراحی سیستم حقوق و دستمزد و پاداش، مدیریت استعداد و جانشین پروری و… ارائه می‌شود.

ما در تیم مشاوران آکادمی تخصصی مدیریت منابع انسانی در کنار شما هستیم تا دغدغه‌های شما در حوزه مدیریت منابع انسانی را پاسخ دهیم. اگر به خدمات مشاوره منابع انسانی نیاز دارید همین الان با ما تماس بگیرید. یا فرم درخواست جلسه را تکمیل تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

تلفن تماس 26768266-021

 

فرم درخواست جلسه

هزینه خدمات مشاوره منابع انسانی

هزینه‌ خدمات مشاوره منابع انسانی متناسب با نوع خدمات و محدوده پروژه مشاوره و سطح تخصص، تجربه و شهرت مشاور متفاوت است. هزینه خدمات بعضی از مشاوران منابع انسانی به صورت ساعتی محاسبه می‌شوند و هزینه هر ساعت مشاوره ممکن است چند صدهزار تومان یا بیشتر باشد. برای پروژه‌های بزرگ، مثل تحلیل و بهبود فرآیندهای شرکت، هزینه‌ها معمولاً بیشتر هستند و به صورت پروژه‌ای محاسبه می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر، بهتر است با مشاوران منابع انسانی ما تماس بگیرید و هزینه‌های مشاوره را برای پروژه خود دریافت کنید.

 

انواع خدمات مشاوره منابع انسانی

مشاوره استخدام و جذب منابع انسانی

در این شیوه، مشاوران منابع انسانی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی‌ها و روش‌های استخدام و جذب نیرو را برای جذب افراد با صلاحیت بالا، به کار گیرند. این روش‌ها شامل تعیین تجزیه و تحلیل شغل و شایستگی‌ها، ارتقا برند کارفرمایی، بهبود روش‌های کارمندیابی، ارزیابی رزومه‌ها، مصاحبه اثربخش و انتخاب نیروی کار جدید است.

مشاوره آموزش و توسعه حرفه‌ای کارکنان

مشاوران منابع انسانی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا برنامه‌های آموزشی جامع و مناسبی برای کارکنان خود طراحی و پیاده‌سازی کنند. این برنامه‌ها شامل آموزش حرفه‌ای، آموزش مدیریتی و آموزش توسعه شغلی است. این اقدام باعث افزایش عملکرد و بهبود کیفیت کارکنان و در نتیجه بهبود عملکرد سازمانی می‌شود.

مشاوره مدیریت عملکرد کارکنان

مدیریت عملکرد کارکنان از دیگر فعالیت‌های مهم مشاوران منابع انسانی است. مشاوران منابع انسانی با طراحی سیستم  مدیریت و ارزیابی عملکرد کارکنان، نقاط قوت و ضعف آنان شناسایی و  و اقداماتی برای بهبود عملکرد کارکنان در سازمان را طراحی می‌کنند.

مشاوره سیاست‌های پاداش و تشویق

مشاوران منابع انسانی می‌‌توانند به شرکت‌ها در طراحی و پیاده‌سازی سیاست‌های پاداش و تشویق برای کارکنان کمک کنند. برنامه‌های پاداش و تشویق باعث ایجاد حمایت و انگیزه در کارکنان می‌شوند و بهبود عملکرد آنان را بدنبال دارد.

مشاوره بهبود فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی، به عنوان یک عامل مهم در عملکرد سازمانی، نیازمند توجه و مراقبت است. مشاوران منابع انسانی می‌توانند با ارزیابی فرهنگ سازمانی و برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، فرهنگ سازمانی و در نتیجه عملکرد سازمان را بهبود دهند.

 

چطور یک مشاور منابع انسانی انتخاب کنیم؟

وقتی تصمیم به استفاده از خدمات مشاور را می‌گیرید، چند شاخص وجود دارد که در این مرحله ابتدایی انتخاب مشاور باید به آن توجه کرد. این شاخص‌ها تنها مربوط به قیمت خدمات مشاوره نیستند؛ بلکه ارزش افزوده‌ی قابل انتظار و روش درگیری مشاور با کار را نیز می‌بایست در نظر گرفت.

انتخاب نهایی مشاور بر اساس معیارهایی مانند قیمت، متدولوژی، تیم مشاوره، مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی، سوابق گذشته، تجربیات مشابه و مانند آن مناسب است.

فرآیند استاندارد انتخاب مشاور مدیریت منابع انسانی

گام ۱: تهیه یک لیست بلند از شرکت‌های مشاوره مدیریت منابع انسانی

گام ۲: تهیه‌ی لیست کوتاهی از شرکت‌های مشاوره مدیریت منابع انسانی براساس معیارهای سازمان

گام ۳: استعلام خدمات از شرکت‌ها

گام ۴: ارزیابی خدمات و دعوت به جلسه ارائه

گام ۵: برگزاری جلسه ارائه و ارزیابی نهایی

گام ۶: واگذاری قرارداد و آغاز پروژه

 

ویژگی‌های برجسته مشاوران منابع انسانی آکادمی منابع انسانی

۱- تخصص و تجربه کافی در زمینه مدیریت منابع انسانی

۲- داشتن توانایی‌های ارتباطی و مذاکره

۳- توانایی تحلیل و بررسی مشکلات سازمان و ارائه راه‌حل‌های مناسب

۴- داشتن شیوه کاری سیستماتیک و متدولوژیک

۵- داشتن شیوه کاری منعطف و توانایی سازگاری با شرایط مختلف سازمان

۶- داشتن انگیزه و پشتکار برای حل مسائل و بهبود عملکرد سازمان.

آشنایی با برخی خدمات مشاوره مدیریت منابع انسانی

شناخت و ارائه نقشه راه مدیریت منابع انسانی

طراحی و اجرای کانون‌های ارزیابی و توسعه‌

منتورینگ تیم منابع انسانی

مصاحبه گری، ارزیابی و انتخاب

نگرش سنجی از کارکنان

ارتقای انگیزه و اشتیاق سازمانی

نیاز به خدمات مشاوره منابع انسانی دارید؟